Busy day

Idag är det tisdag. Vanligtvis är tisdagar långsamma och det är lite att göra på jobbet. Men idag har vi haft allt annat än lite att göra. Ulrika har varit hemma och jobbat med pappersarbete och jag har hållt ställningen i butiken, tillsammans med Lina. Lina hjälper oss lite då och då nu innan jul när vi har mycket att göra. Tur att jag inte var helt ensam en dag som denna. Hann ju knappt med vad vi skulle även att vi var två. Stackars Lina som fick jobba över dessutom! Hoppas jag inte är en alltför elak minichef.

Väl hemma efter jobbet har jag fortsatt att pyssla. Jag fixade bland annat ett par miniatyrgranar som jag satte i mina höga krukor i fönstret (där orkideérna som dog tidigare stod). Så nu har jag ännu mer jul i mitt hus! Jag satte dessutom en ljusslinga i de små granarna för att få extra stämning. Mysigt!

I adventspresent i år fick jag en jättefin lykta, en bok om blommor, några vita hyacinter och en limefärgad amaryllis på lök. Ulrika är så givmild och alltid hittar hon fina presenter. Så nu har även hyacinterna och amaryllisen blivit ompysslade och fått sina platser i min lilla lya. Så fint jag har det här. Synd bara att min kamera fortfarande är på service...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0