Kallt och mörkt

Nu har det bestämt blivit vinter. Det kom dock lite som en chock då det plötsligt gick från 10 grader till 0. Både igår och idag har det varit frost på morgonen. Igår låg det till och med is på pölarna. Huuuu! Känner mig inte riktigt redo för vinter och kyla. Fick i panik leta fram mössa och vinterjacka ur garderoben imorse. Dags att börja använda skidstrumpor och långkalsonger snart.

På jobbet går det bra. Det var fullt upp hela förra veckan då det var gravsmycknings tid. I lördags var det alla helgons dag och jag fick en extra ledig dag. Eftersom det var en helröd lördag så höll vi butiken stängd. Jag passade på att gå en runda på stan tillsammans med Malin. Jag inhandlade helt oväntat min outfit för julafton. Skönt att ha det avklarat. Snart dags att börja tänka på julklappar också! Vad önskar sig folk?! Känns som jag missat det här med jul även i år. Tiden går ju så himla fort och jag hinner inte riktigt med. Två veckor bara flög förbi då jag var i Egypten. Men snart sätter ruschen igång och då vet man minsann att man lever och att det är jul på gång. Stressigt men roligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0