Banana bread

Mums! Nu har jag bakat bananbröd. Något som jag inte ätit sedan jag var i Australien. Hur gott som helst! I alla fall var det det där. Nu har jag i alla fall testat att göra mitt egna här på svensk mark. Och det blev precis så gott som jag minns det :) Valde dock att göra det något nyttigare än det jag åt i Australien. Mmmmm!


 
Nån som är sugen på att testa? Här kommer i alla fall receptet!

2 ½ dl mosad banan
2 ägg
2 dl mjölk
2 dl dinkelmjöl
2 ½ dl fullkornsvetemjöl
½ dl linfrön
2 tsk bakpulver
2 tsk kanel
1 tsk bikarbonat
2 msk honung

Bara att blanda ihop och hälla ut i en smord brödform. Låt gräddas i 200 gradig ugn i ca 45 minuter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0