På hemmaplan igen

Hemma igen! Kom efter mycket om och men hem vid 15.22 igår. Först bil, sen flyg och därefter tåg för att ta sig hem till kalla Sverige. Gårdagen bestod alltså mest av resor. Började den tidiga morgonen med att (utan att vara medveten om det) gå upp en timme för tidigt. Jag hade ställt mitt alarm på 04.00 för att hinna med 10 minuter snooze och göra mig i ordning för avfärd. Efter att ha duschat och i stort sett gjort mig helt iordning försöker jag rycka upp James ur sängen. Då säger han till mig: -Vet du vad klockan är Martina? Ja säger jag, den är halv fem och du måste gå upp! Då suckar han och säger till mig att klockan inte alls är 4.30, utan bara 3.30. Jag hade visst glömt att ställa om tiden på mobilen efter att ha anlänt till England igen. SUCK! PUST! GÄSP! Så jag gick och la mig igen... En timme extra är väldigt skönt ibland. Inte varje dag man går upp tio över tre på natten för att ta en dusch.

Väl på flygplatsen verkar allt som det ska. Det gick smidigt att gå igenom säkerhetskontrollen och jag hade lagom med tid innan det var dags att gå på planet. Väl på planet ställer jag in mig på att sova, men hamnar bredvid ett litet frågvist barn... Svårt att slappna av och försöka vila med någon som pratar oavbrutet.

Inte nog med detta... Planet skulle avgå 7.15, men efter att ha suttit ovtande på ett stilla plan i en halvtimme får vi alla informationen om att planet har elektriska problem. Man provar med att släcka ner allt och därefter starta upp igen, men utan resultat. Vi väntar i ovisshet om vad som ska hända i säkert en halvtimme innan vi får veta att elektrikerna undersöker maskinrummet för att försöka hitta problemet. Efter ytterligare en tid får vi veta att problemet tyvärr inte går att lösa och att vi måste byta plan. Som tur väl var fanns det ett extra plan på flygplatsen då en annan resa tidigare blivit inställd. Efter att ha suttit stilla ombord på ett stillastående plan i nästan två timmar får vi tillsut gå av och stiga på ett nytt fungerande plan. Flyget som skulle varit framme i Köpenhamn halv tio var istället framme halv tolv... Inte roligt!

Resan var inte slut där! Från Köpenhamn fick jag såklart ta tåget hem till Karlskrona. Jag hade tur som inte behövde vänta särskillt länge på tåget (som bara går en gång i timmen). Efter 3,5 timme på tåget hade jag hunnit med att gå igenom och sortera alla bilder som tagits under helgen. 15.22 var jag hemma i Karlskrona igen... Skönt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0