Phuu...

Äntligen är dagen förbi! Allt eller inget är väl nya trenden. Har verkligen haft att göra idag! Morgonen började lugnt och jag hann med allt i lugnan ro fram till lunch. Sen rullade beställing efter beställning in. 10 arrangemang hit och 20 dit. Fick bland annat beställning på blomsterdekorationer till Paraplys tält nere på sailet. De ville ha 10 st till stora runda bord, 20 små till cafébord och ståbord, samt 2 st till baren. Inväntade tredje och sista leveransen för dagen innan jag kunde sätta fart med detta. Jag förberedde såklart så gott jag kunde. Påbörjade morgondagens begravning och kistdekoration, men hann aldrig slutföra innan det var dags för något nytt. Har inte haft särskilt många betalande kunder i butiken under dagen, men destomer på faktura.

De ringde från BTH och beställde två större arrangemang till en föreläsning imorgon. Men eftersom Linjebud inte kunde köra min leverans imon morgon så fick jag snällt sno ihop de båda dekorationerna till idag. Hur lång tid behöver du på dig? Tja, en halvtimme kanske... Jag la i en extra växel och de båda arrangemangen var klara på ett kick! Bra jobbat!

Kändes som att grejerna till Paraply tog en hel evighet. Att göra så många av samma sort är inte det mest inspirerande. Men nöjda blev de att jag hunnit klart redan till klockan fyra.

Mitt sista projekt för dagen var morgondagens kistdekoration. Den som tidigt blev påbörjad, men aldrig riktigt klar. Jag var klar med alla sysslor till halv sex då jag började plocka in från utsidan. Givetvis kom det en störtskur juts då och allt blev dyngsurt... Slapp i alla fall att vattna! Positivitet, javisst!

Halv sju lämnade jag jobbet och gick med släpande steg hemåt. Kände mig alldeles matt i kroppen och huvudet efter denna relativt stressiga dag. Men jag hann ju med allt i tid! Bara huvudet som får sig en twist när det är så många bollar i luften på en gång. Det gäller att planera sin tid och vara effektiv!

Nu har jag precis ätit, men känner mig fortfarande extremt seg... Blir en lugn kväll och förhoppningsvis kan jag somna tidigt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0