Sail?

Nu kan jag ärligt konstatera att jag är för gammal för att uppskatta sailet. Eller kanske i nån mellanfas? Går man och bekymrar sig över hur lättklädda de små tjejerna är och hur ostabilt det ser ut när pojkarna vinglar runt med en öl i handen så måste man ändå klassas som gammal? Eller i alla fall vuxen... Kände inte alls att jag passade in i år. Inte ens i öltältet eller restaurangbyn. Och absolut inte på tivolit! Jag gick en runda fram och tillbaka med systrarna Månsson. Tittade på folk och gick förbi langos- efter langosvagn. Mest en massa mat. Inte alls som när man var lite. Då var det marknad och båtar. Nu är det väl mest mat och fylle? Fast jag gick hem innan det hann bli mörkt, så slapp fyllet... Skönt! Ska ju trots allt jobba imon morgon... Bra anledning (och ursäkt) till att gå hem. Så nu sitter jag här, med min fudge som jag köpte, och kollar på en film om ett stort sjöodjur på tv. Känns helt okej faktiskt. Slipper dessutom frysa baken av mig nere vid kajen! Men det finns såklart andra som roar sig friskt nere på sailet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0