Tillbaks på svensk mark

Godmorgon! Här är man uppe tidigt för att ta tåget hem, men så inser man att man är en timme tidigt. Typiskt, jag glömde ställa om klockan igårnatt innan jag gick och la mig. Hade faktiskt inte en tanke på att det skulle göras för den delen. Nåväl, jag klagar inte. Sitter och läser igenom mina 22 emails och tittar på de 2000 bilder jag tagit under min resa i Egypten. Jag njuter av stillheten och tystnaden utanför, vilket är motsatsen till Kairos gator.

Jag tar tåget hem till Karlskrona 9.28, så kommer hem efter lunch. Har sovit natten i Kerstins och Fredriks lägenhet då tåget inte går hela vägen till Karlskrona sent på kvällen. Anlände till Kastrup omkring halv tio igårkväll. Flygresorna gick bra och utan problem. Något konstigt att hoppa på planet i 30 graders värme och sol, sen kliva av i 10 grader och regn. Vilket välkomnande man fick. Jag ska nog överleva dessa två månader i svenskt klimat, innan jag ger mig av mot Afrika och värmen igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0