Lördagsfix

Ledig lördag. Men många måsten. Listan kan göras lång på vad som borde göras och tas tag i. Men... Hur kul är det? Jag började i alla fall dagen med att vattna blommorna. De får tyvärr inte så mycket kärlek i mitt hem. Har därför bara tåliga växter. Vatten en gång i veckan. Och om de har tur kanske en dusch en gång i halvåret. Jag är ingen vidare förebild vad det gäller växter på hemmaplan. Men annat är det i butiken! På jobbet ska allt se snyggt och fräscht ut. Sälja sälja sälja!

Fortsatte morgonen med dammsugning och städ. Förstår inte hur det kan bli så dammigt när man inte är hemma i veckorna.  Jag bor ju själv, så förstår inte hur det kommer sig! Vem är det egentligen som kommer hit och smutsar ner?!

Efter att ha tröttnat på hushållssysslor gav jag mig ut på stan en sväng. Hade som mål att införskaffa ny höst/vinterjacka och ett par sjyssta skor till det. Kom istället hem med en halsduk. Precis som att jag inte redan hade tillräckligt med scarfsar och halsdukar? Suck... Att man aldrig lär sig.

Passade på att hälsa på Ulrika i butiken. Lina var där också. Verkade ganska lugnt, till skillnad från övriga stan där det var kaos. Folk och köer i varenda affär. Sånt orkar jag inte med...

Gick hem med en kasse mat från Hemköp. Till lunch blev det fruktsallad och knäcke med ost och gurka. Mmm, vad det enkla kan smaka så gott!

Hoppade i skorna igen och gick än en gång ut på stan. Denna gång för att möta upp en vän för fika. Eller rättare sagt bara en kaffe. Man hinner liksom inte med att träffa alla vänner när man är ute och far i veckorna. Blir att man tvättar och städar när man är hemma på helgerna. Kanske hinner med att träffa en eller två kompisar åt gången. Lite trist. Men man orkar inte styra upp träffar varje helg... Får ta det som det kommer helt enkelt. Idag blev det Armin som fick äran att spendera ett par timmar med mig. Mycket trevligt! Välbehövlig träff med uppdatering om livet.

Köpte mig ett par skor på vägen hem. Kände att jag var tvungen att ha investerat i nåt. Ett par nya svarta kängor. Faktiskt likadana som de Annika köpte första veckan på turnén! Sorry... Men de är ju både fina och bekväma. Eller hur Annika?! :)

Väl hemma igen satte jag igång med att göra egen müsli. Hackade nötter och blandade med frön och gryn. In och ut i ugnen ett antal gånger. Nu är den klar och det doftar rostade nötter i hela lägenheten. Gott! Regnet piskar på fönstrena. Tror nästan det haglar faktiskt. Jag har dragit ur alla sommarkläder ur garderoberna för att byta mot höst och vinter. Tråkigt, men ett måste. Dags att sätta fart igen! Klockan sju ska jag träffa Emma för mat.

Dagens uppdatering! Låter som jag haft en effektiv dag när jag läser allt jag hunnit med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0