Melody Club <3

Igårkväll spreds en våg av nostalgi över stan. I alla fall drog den med både mig och Malin, och många andra. Det var nämligen så att vårt gamla idolband Melody Club kom till stan för att spela på Sliver. För tio år sedan var Melody Club det enda band vi avgudade. Minns första gången jag hörde låten Palace Station på Z-tv. Och första konserten vi såg bandet på Ogräsfestivalen i Ronneby. Sedan dess har både jag och Malin varit på flertalet spelningar med våra favoriter.

När man tänker tillbaks till för tio år sedan, känns det rätt skönt att man tagit klivet ut ur popvärlden. Det som finns kvar sedan dess är väl Converseskorna. De kommer jag nog aldrig att växa ifrån. Men visst är det kul att få drömma sig tillbaks och känna den där känslan av längtan och magi som sprider sig inför en konsert?! Även igårkväll blev jag fångad och kunde inget annat än att sjunga med och studsa som en liten boll längst fram vid scenen. Vilken härlig känsla! Vilken kväll! Nostalgi för en 23åring som mig. Tack Melody Club!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0