Julafton

Idag är det julafton och jag är äntligen ledig. Kändes konstigt att vakna imorse och inte behöva gå till jobbet. Jag ställde dock klockan och gick upp i tid för att hinna göra mig i ordning för att åka ut och fira jul på Aspö. Jag hade en lugn morgon med tända ljus, julkalender, frukost och julmusik.

Jag åkte ut till Aspö med halv elva färjan där jag mötte familjen Åkesson. Passade på att ge barnen sin julklapp. Väl på ön fick jag skjuts upp till farmor och farfar. Där åt vi alla gröt och drack glögg. Det blev ett kort julfirande i år.

Strax efter ett promenerade jag ner till mormor och kerstin. Vi tittade på tomtar och troll på tv medan mamma och pappa förberedde julmaten där hemma.

Lagom till Kalle Anka satt vi bokade i soffan hemma hos mamma och pappa. Det är alltid lika kul. Kalle och hans vänner är ju ett måste på julafton. Och för att inte tala om Berra! "Kan du vissla Johanna" är min favorit på julafton. Den bästa tvtraditionen.

Nu är vi alla mätta och nöjda efter hemlagat julbord. De andra har förflyttat sig in till granen och jag pausar här. Men nu stänger jag ner och gör de andra sällskap i soffan. God jul!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0