Barnvakt

I lördags hade jag söta Hilda och Alfred hemma på besök. Jag erbjöd mig att vara barnvakt en helg och det visade sig passande redan denna. Första gången jag var barnvakt på riktigt med övernattning och allt. Jätteskoj!

Barnen kom till mig klockan fyra på eftermiddagen. Strax innan fem gick vi bort till bowlinghallen där jag bokat bana för en timme. Vi hade roligt och både Hilda och Alfred kämpade på bra. Lite svårt för lilla Hilda att lyfta klotet, men hon var en tapper kämpe! Alfred hade övat tidigare i veckan och hade riktigt snits på att kasta klotet. Alfred tyckte jag var duktig, till och med bäst. Men jag fick peppa och säga att han kommer bli minst lika bra efter att ha övat och växt till sig lite.



Efter bowlingen gick vi hem till mig och lagade tacos. Vi tittade på Bert på tv och fnissade alla tre. Alfred tyckte jag hade fina skålar och att vi hade lyxmiddag med så fin dukning. Han är för söt. Hilda sa att hon faktiskt älskar tacos, och att hon älskar bowling. Vilken bra kombination! Efter maten tittade vi på Alvin och gänget 2 på Dvd och åt godis. Sen blev det bus innan vi alla tre somnade som utslagna sillar vid klockan tio.



På morgonen fixade jag frukost och därefter gick vi ut för att spela fotboll och leka i lekparken. Det var kallt ute och marken var frusen. Det blev kallt i näsan som Hilda sa. Vi lekte kurragömma, spelade fotboll och hoppade hopprep. Så himla roligt att få leka lite!




Strax efter elva på förmiddagen kom Hanna och Magnus för att hämta upp sina små stjärnor. Jag bjöd
på kaffe och hembakta kanelbullar. De tog med mig ut till Dragsö där vi gick trollstigen och grillade korv vid havet. Jättemysigt! Det var en helt underbar dag med sol och nästan ingen vind. Karlskrona är då bra vackert en solig höstdag.



Kommentarer
Postat av: Hanna

Vilka fina bilder & vilken fin blogg!!

Alfred & Hilda är såååå nöjda efter en helg hos roliga Martina<3

Tack för allt!! Kram

2010-11-08 @ 21:27:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0