Summering av dagen

Lördagar går alltid relativt snabbt. Hade bara en liten brudbukett till idag. Faktiskt till mina föräldrars kompis! Väldigt enkel, men fin ändå.

För övrigt har det varit en mycket lugn dag... Jag har fixat och trixat med bud och beställningar för dagen. Kollat över kommande vecka och beställt inför begravningar och bröllop.

På måndag är Ulrika tillbaks på jobbet igen och allt blir som vanligt igen. För ett litet tag i alla fall... Eftersom jag ska iväg på möte med EuroFlroist i Stockholm på måndag, har det varit mycket att stå i för att ha så mycket som möjligt planerat och organiserat för Ulrika. Hon har ju haft semester i tre veckor och helt släppt över ansvaret till mig. Hoppas hon haft en bra semester och känner att hon fått vila ut och koppla av! Men nu är det tillbaks till verkligheten igen. På måndag tar hon tillbaks chefspositionen och jag tar steget ner till vanlig anställd. Nej, så allvarligt är det inte. Vi har ganska lika nivå här på jobbet. Vi gör i stort sett samma saker och delar på ansvaret i butiken. Skillnaden är väl att hon får ta alla dryga samtal med försäljare och undersökningar, samt fakturor! Annars är vi båda som anställda eller chefer. För jag kan bossa jag med! Hade nog helst inte haft mig själv som chef... Ingen rast och ingen ro, full fart framåt!

Efter stängning i butiken tog jag en lunchfika med Anna från floristklassen. Trevligt, med tanke på att vi inte ses så ofta. Hon är nyförlovad och lycklig! Har nyligen varit i Paris med killen så vi hade mycket att prata om. Och jag åker ju snart till Italien.

Fika efter fika. När jag lämnat Anna gick jag till nästa ställe för att träffa min vän Armin. Också trevligt! Har heller inte träffats på ett tag med tanke på att jag jobbat så galet de senaste veckorna...

Satte mig på en parkbänk på torget för att njuta av solen en stund. Skönt att bara sitta ensam och titta på folk. Kanske verkar lite konstigt. Men det var fantastiskt härligt! Längesen jag fick njuta av solen. Det har ju varit dåligt väder så fort jag haft en ledig kväll eller dag... Jobbar man 8-18 blir det inte mycket sol att njuta av... Och den här sommaren har ju bjudit på mer regn och rusk än sol och värme... Hade bara två soldagar under mina två veckors semster. Tur att jag har Italien som väntar!

Nu ska jag gå ner och träffa några vänner på sailet. Får se hur länge jag orkar stanna. Men först måste jag hem och byta om! Står fortfarande på jobbet... Gick tillbaks för att fixa och trixa inför måndag. Men tre timmar en lördagskväller får vara nog. Nu beger jag mig hemåt för en snabb uppfräschning av mig själv! Inte okej att lukta mossa...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0