... och nu!

Då var det dags att berätta. Känns som tiden sprungit iväg de senaste dagarna! Jag har haft fullt upp med jobb och planering.

I måndags var jag som sagt på möte med Euro Florist i Stockholm. Jag har sedan tidigare blivit utvald att i samarbete med EF åka runt på höstens medlemsmöten och inspirera landets florister. Det är ett prestigefyllt uppdrag och jobb som kräver mycket planering och många samtal.

Vi kommer att göra 24 möten runt om i landet för att så många som möjligt ska få möjligheten att komma till medlemsmötet. Jag kommer hålla i inspirationen under 12 av dessa och en annan florist från Sundsvall i de övriga 12. Vi har delat upp det så att Maria, som den andra tjejen heter, tar de första tre veckorna och jag de sista tre. Jag fick frågan om jobbet efter att jag bokat min resa till Italien så enda alternativet var att köra i treveckorsperioder. För det var ju klart att jag ville vara med! Inte läge att tacka nej till en sånhär grej! Inom den svenska blomstrvärlden är det trots allt en stor grej att bli vald till inspirationsflorist. Tänk alla florister det måste finnas runt om i landet? Vilken ära att bli en av två till detta uppdrag! Jag är både stolt och glad. Ska bli så himla roligt!! Äntligen något att se fram emot, något som ger en en push för att slita vidare. Nu är det ingen ro eller rast, har man två jobb att sköta går det inte att ligga på latsidan!

Nu undrar ni kanske hur det kom sig att jag blev vald till detta jobb? Rätt bra fråga faktiskt. För jag blev rätt paff när det hände. Gunilla, som är ett av EuroFlorists ansikten utåt, ringde en dag till jobbet och sökte mig. Jag var dessvärre ledig just den dagen, men fick under kvällen höra från Ulrika att hon sökt mig. Ulrika berättade lite smått vad det handlade om, men inte trodde jag på det. Kändes som om hon drev med mig. Men varför skulle hon göra det? Nog för att hon är en skojfrisk person, men allvar det är skillnad. Jag hade bara så svårt att tro det var sant.

Ett par dagar senare ringde Gunilla tillbaks till butiken och jag fick chansen att prata med henne en stund. Jag fick info om erbjudandet och kunde såklart inte säga annat än JA. Hon och Linda, som förra året tillsammans med Fredrik var inspirationsflorister för EF, hade föreslagit mig inför höstens möte. Gunilla träffade jag första gången när hon besökte oss på Lindohfs efter Bomässan i Karlskrona hösten 2010. Jag gjorde tydligen ett gott intryck på henne och hon tillsammans med Linda valde att kontakta mig inför årets möten. Linda är en väldkänd svensk florist som både gjort en egen bok om blommor och hållt i ett program om trädgård i tv4. När jag och Ulrika var på fjolårets medlemsmöte i Växjö träffade vi såklart både Gunilla, Linda och Fredrik. Både jag och Ulrika är pratglada och intresserade och pratade både innan och efter mötet med Linda och Fredrik. Det var tydligen vid detta tillfälle Linda fick upp ögonen för mig och kände att den där tjejen från Karlskrona ska vi ha! Wow! Visst är det smickrande? Att av landets alla florister blir jag utvald att få chansen till detta drömjobb. Klockrent ja tack!

Så nu är allt i full gång. Vi har haft vårt första gemensamma möte i Stockholm. Jag, Maria, Gunilla och Annika. Maria är den andra av oss två florister. Gunilla och Annika är båda EF´s ansikten utåt i landet och håller ihop trådarna för höstens alla medlemsmöten. Jag och Maria står för inspiration och kreativitet. Det känns bra. Det blir en bra höst det här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0