Fredagsmys+Barcelona

Om en vecka är vi i Barcelona! Och ikväll har jag och Carro planerat inför resan. Det är jag som står för papprena och stackars Carro har inte förrän nu fått se bilder på vart vi ska bo. Men det verkar lovande! Vi kommer att bo i en lägenhet i centrala Barcelona. Bilderna ser fräscha ut och vi hoppas på det bästa.

Efter jobbet gick vi hem till mig för att laga mat och planera vår weekendtrip. Jag lagade maten och Carro slängde ihop en kladdkaka från pappas recept. Mätta och nöjda satte vi oss med datorn för att kolla läget i storstan. Vad vill vi göra när vi är där? Jag har aldrig tidigare rest med någon jag känner, så det kan ju vara bra att lyssna på vad den andre vill gör också. Vi kom i alla fall fram till att vi vill kolla på sevärdheter, äta gott, gå till stranden, shoppa och leva nattliv. Bra plan. Det blir ett speckat schema! Vi landar före lunch på torsdag och har hela eftermiddagen på oss att utforska staden. Dag nr 2 tänkte vi kanske ta en trip till en kringliggande by med fina stränder. Och tredje dagen strosa runt i staden för att kika på byggnader och shoppa. Fjärde och sista dagen blir det inte mycket av, mer än att resa hem. Flyget går tidigt, så det bli en förmiddag till och på flygplatsen.

Ska bli jättekul att se en ny stad! Barcelona verkar som en trevlig stad. Är säker på att vi kommer trivas :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0