Påväg!

Sitter just nu på Arlanda och inväntar nästa flyg som ska ta mig till Sundsvall 22.55. Bör vara framme 23.45 om inga förseningar dyker upp. Hela dagen har ju varit en enda lång försening...

Hade ställt klockan på 7.30 imorse för att unna mig lite sovmorgon. Vaknade tidigare men låg kvar till omkring åttatiden. 7.45 fick jag sms från SAS som berättade att mit flyg 13.35  var inställt... Typiskt. Jag ringde i alla fall SAS prick klockan 10 då telefonkontoret öppnade. Kö 20 minuter? Fick svaret att inga andra flyg skulle gå under dagen och fick snällt vänta till 19.20. Så vad skulle jag då göra med en hel dag extra? Söndagen blev plötsligt årets längsta dag... Det måste va nåt med det där datumet. 11:e september kommer alltid att spöka med oss.

17.45 hämtade min bror upp mig för att snällt ge mig skjuts till Kallinge flygplats. Har nog inte träffat honom sedan i juli då vi hade släktträff ute på ön. Trevligt med ett kort återseende.

Planet till Stockholm var aningen försenat och jag landade på Arlanda strax innan halv nio istället för 20.10. Det gjorde mig dock ingenting då jag ändå skulle vänta i nästan tre timmar innan nästa avgång. Så nu har jag köpt mig en macka och kaffe till kvällsmat. Rätt så lugnt på flygpatsen såhär en regnig söndagskväll, 11:e september...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0