Söndagsmys

Och så var helgen i stort sett över. Känner ändå att jag hunnit med att vara riktigt ledig.

Idag började jag dagen med en liten promenad ute på Rosenholm medan Adam hade jobb att fixa. Jag tog med mig sekatören och gick 3km slingan i skogen. Kom tillbaks med granris och lite andra torra mossklädda grenar som ska med till Norrköping imorgon.

Efter rundan blev det en timme badminton tillsammans med Adam. Jag brukar inte tycka att jag är särskilt dålig på badminton, men att vinna 1 poäng kändes inte helt okej... Okej att vi håller igång spelet, men inte att aldrig vinna poäng. Men roligt hade vi alla fall. Och motion fick vi.

Tillbaks till stan för att träffa mamma. Vi gick en promenad runt Saltö och Dragsö. Hon jobbar heldag och då har hon några timmars ledigt mitt på dan. Så nu när de börjat med en stegtävling på jobbet så utnyttjat hon rasterna ordentlitgt och går på långa promenader. Trevligt. Och jag hann med att berätta om veckan som gått.

Såhär på kvällen har jag och Adam lagat middag ihop. Pasta med kyckling, soltorkade tomater, rödlök, champinjoner och paprika med tomat basilika cremé fraiche, + sallad till det. Gott! Nu är det soffhäng. Jag har under Idol skapat en konstruktion med kottar att ta med på resan. Lämnade min andra i Annikas bil i norr. Och nu behöver jag en till att ha med i Gunilla bil. Lite kreativt kvällsjobb är inte fel.

Blir läggdags i lagom tid ikväll. Tåget går som sagt strax innan nio och jag behöver inte gå upp alltför tidigt. Nu blir det söndagsmys!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0