Program

Tänkte att jag skulle berätta lite om vad det är jag jobbar med för tillfället. Som ni har förstått är jag ute på turné tillsammans med Euroflorist Sverige. Vi reser runt i landet under sex veckors tid och besöker 22 orter där vi håller 24 st möten för medlemmar i organisationen. Jag som florist står för inspirationen och mina två kollegor som är representanter för Euorflorist informerar om vad som hänt under året som gått och vad som kommer att hända nu och i framtiden.

Jag presenterar smarta lösningar, ideér, jul/vinter inspiration, säljtips och mycket mer. Nytt för i år är att jag som florist arbetar och inspirerar utifrån programmets punkter. Vi varvar information med inspiration och hoppas att detta gör medlemmarna mer intresserade. Vi vet ju själva hur långdraget det kan bli med för mycket prat på en och samma gång? Därför har vi valt att kombinera detta ihop med mitt kreativa arbete. Jag pratar och tipsar bland annat om vad man kan göra med material som oftast hamnar i soptunnan. Hur man enkelt kan använda "skräpet" och istället sälja det i butiken. Smarta tips och ideér som var och en kan ta till sig och skapa sin egna idé utifrån.

I min andra inspirationsdel pratar jag om Addons, det vill säga tilläggsprodukter. Hur man får kunden att välja till något mer än bara exempelvis buketten. Jag visar ideér på hur man använder sina presentkort, nallar, choklad, vaser och andra tillbehör. Kort om detta går jag därefter över till jul- och vinterinspiration. Här visar jag kreativa arbeten för skyltning och försäljning, både enklare och mer välarbetade produkter.

Efter pausen pratar jag om vikten av att döpa sina arbeten. Jag visar exempel på billiagare och exklusivare alternativ, något sött respektive något tufft. Här säljer jag även in begreppet "Fredagsmys" och hoppas att detta är något som alla butiker tar till sig och gör till sitt egna. Jag visar även min idé "julklappen", där jag slår in en bukett i naturmaterial och knyter om röda band.

Sista visningen gör jag en vintrig bordskrans med ljus. Ett trevligt exponeringsalternativ att ha i butiken i höst/vinterrusket.

Såhär ser mitt program ut. Före och i mellan informerar Gunilla, Annika eller Anna-Karin om nyhteter och annat från Euroflorist. Det är en fullspeckad kväll full av inspiration och information! En kväll alla butiker borde anmäla sig till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0